Zdravlje

Riblje ulje i omega-3 masne kiseline za snažno žensko zdravlje

Unos omega-3 masnih kiselina može poboljšati zdravlje srca i doprineti boljem raspoloženju kod žena svih uzrasta

Objavljeno pre

,

Foto Izvor: Pexels / Supplements On Demand

Unos omega-3 masnih kiselina može poboljšati zdravlje srca i doprineti boljem raspoloženju kod žena svih uzrasta

Sve veći broj žena širom sveta razmatra kako riblje ulje i omega-3 masne kiseline mogu pomoći njihovom zdravlju. Pre svega, stručnjaci ističu da su riblje ulje i omega-3 masne kiseline esencijalne za organizam, jer ih telo ne može samo proizvesti. Zbog toga se preporučuje redovan unos kroz ishranu ili suplemente. Glavna tema, riblje ulje i omega-3 masne kiseline, posebno je značajna za žene koje često brinu o zdravlju srca i opštem blagostanju.

Prema rečima JoAnn E. Manson, doktorke medicine sa Harvard univerziteta, ove masne kiseline su bogate EPA i DHA, koje najviše ima u masnoj ribi kao što su losos, skuša i sardina. Za žene koje ne jedu dovoljno ribe, preporučuje se uzimanje dodataka. „Omega-3 masne kiseline su esencijalne jer ih naše telo ne može sintetizovati. Zbog toga je važno da ih unosimo putem ishrane“, naglašava dr Manson.

Omega-3 masne kiseline i zdravlje srca kod žena

Mnoge žene žele da znaju kako riblje ulje i omega-3 masne kiseline utiču na zdravlje srca. Pre svega, EPA i DHA pokazuju snažna antiinflamatorna svojstva. Kao rezultat, ove masne kiseline mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska i nivoa triglicerida (masnoće u krvi). Osim toga, istraživanja pokazuju da žene koje unose oko 1 gram ribljeg ulja dnevno mogu smanjiti rizik od ozbiljnih kardiovaskularnih događaja, kao što su infarkt i šlog.

Valerie Agyeman, dijetetičarka, kaže: „Kada u ishranu uključimo omega-3 masne kiseline, možemo pozitivno uticati na zdravlje srca i krvnih sudova.“ Međutim, treba napomenuti da se suplementi preporučuju samo ako ne unosite dovoljno ribe kroz ishranu. Takođe, žene koje već imaju srčane probleme treba da se posavetuju sa lekarom pre bilo kakvog uzimanja suplemenata.

Dodatne koristi za žensko zdravlje i preporuke

Omega-3 masne kiseline mogu doprineti ne samo zdravlju srca nego i boljem raspoloženju i mentalnoj funkciji. Neka istraživanja ukazuju da ove masnoće pomažu kod regulacije raspoloženja i smanjenja upalnih procesa u telu, što može biti važno za žene sa hroničnim bolestima. Ipak, dokazi o ovim benefitima još su ograničeni. Štaviše, preporučuje se umerenost i konsultacija sa lekarom pre odlučivanja o suplementaciji.

Na kraju, žene mogu birati između povećanja unosa masne ribe ili korišćenja visokokvalitetnih suplemenata. Važno je birati proverene izvore i pažljivo čitati sastav proizvoda. „Za tačnu dijagnozu i savet obratite se lekaru“, podseća dr Manson. Na taj način svaka žena može doneti najbolju odluku za svoje zdravlje, oslanjajući se na proverene informacije i savete stručnjaka.

U Trendu

Exit mobile version